Breaking News

Sumpahan Malam Raya Telefilem Full Video – Pencuri Movie

Sumpahan Malam Raya Telefilem Pencuri Movie Full Video, Pencuri Movie Sumpahan Malam Raya Movie Live 2023 Malaysia Online Terkini Video By Layanjer & Layanon9 Sumpahan Malam Raya Malaysia Live Free, Sumpahan Malam Raya 2023 full movie download, Sumpahan Malam Raya 2023 free full movie online stream, Sumpahan Malam Raya free full movie, Sumpahan Malam Raya download online, Sumpahan Malam Raya pencurimovie, Sumpahan Malam Raya pencuri movie, download Sumpahan Malam Raya, Sumpahan Malam Raya dfm2u, tonton Akad Sumpahan Malam Raya.

Veedu Production Sdn Bhd & MGE Production Sdn Bhd mempersembahkan sebuah filem seram komedi “Sumpahan Malam Raya” arahan Dato’ Professor Dr. A. Razak Mohaideen yang dilakonkan oleh bintang-bintang tanah air yang dikenali seperti Atu Zero, Danial Zaini, Reen Rahim, Nora Danish, Yusry Abd. Halim, Ropie, Vanidah Imran, Lisa Surihani, Soo Wincci, Saiful Apek, Yassin Senario, Rita Rudaini, Bell Ngasri dan ramai lagi. Filem ini bakal ditayangkan pada 22 April 2023 di pawagam berdekatan anda.

Sumpahan Malam Raya
Tarikh Tayangan: 22 April 2023
Penulis Skrip: Azlan Syah Rashid
Pengarah: Dato Prof Dr A Razak Mohaideen
Produksi: Veedu Production Sdn Bhd & MGE Production Sdn Bhd
Pelakon: Atu Zero, Danial Zaini, Reen Rahim, Nora Danish, Dato’ Yusry Abd. Halim, Ropie, Megat Terawis, Vanidah Imran, Lisa Surihani, Prof. Madya Dr. Soo Wincci, Saiful Apek, Yassin Senario, Rita Rudaini, Bell Ngasri, Denes Kumar

Lagu OST: Atu Zero, Danial Zaini – Jom Beraya

Sinopsis Sumpahan Malam Raya
Mengisahkan Syawal dan Tania yang melarikan diri ke Pulau Carey daripada diburu bapa Malik, seorang Taiko Besar Kuala Lumpur. Syawal telah menipu adik ayah Malik iaitu Amir untuk mendapatkan wang dan ayah Malik/Amir telah ditipu kerana ubat kuat batin yang tidak menjadi.

Semuanya bermula apabila Syawal mendapati arwah bapanya meninggalkan banglo pusaka di Pulau Carey. Syawal dan Tania melarikan diri secara rahsia ke Pulau Carey pada Hari Raya Aidilfiri.

Di banglo pusaka yang kelihatan menakutkan itu, mereka disambut oleh penjaga sementara banglo tersebut iaitu Adam dan Misha. Mereka berempat mengambil keputusan untuk mengusahakan banglo tersebut untuk dijadikan motel/homestay Singgah Sini.

Peristiwa pelik dan menakutkan mula berlaku di banglo tersebut di mana setiap pengunjung / pelanggan yang menginap di situ pasti akan mati. Mereka berempat yang terkejut dengan kejadian aneh itu menanam setiap mayat yang telah mati agar tidak diketahui polis.

Selepas beberapa jenazah dikebumikan, muncul seorang lelaki tua yang pelik (Tok) dan semua mayat yang dikebumikan sudah tiada. Lebih mengusutkan keadaan apabila Amir bersama kumpulan samseng Ayah Malik muncul di banglo itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *